پیک کاسپین |مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: با توجه به تعطیلی ادارات طی روز پنجشنبه ، ۱۹۹ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است.

پیک کاسپین |مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: با توجه به تعطیلی ادارات طی روز گذشته(پنجشنبه) ۱۹۹ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است.

عیسی جمال نیکویی عنوان کرد: با توجه به اینکه طی امسال به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش مصرف گاز داشتیم، این رقم صرفه جویی بسیار مناسب بود.

وی عنوان کرد : در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک گاز در گیلان داریم که از این تعداد بیش از یک میلیون مشترکین بخش خانگی هستند.

وی در ادامه در زمینه وضعیت گازرسانی در استان افزود: وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای گیلان بسیار مناسب و بالاتر از میانگین کشوری است و تمامی شهرستانها و شهرها بجز شهرک تاریخی ماسوله از نعمت گاز بهره مندند.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۱۷ روستا در گیلان از نعمت گاز برخوردارند که این تعداد ۹۶.۷ درصد روستاهای استان را شامل می شود حال آنکه میانگین کشوری ۸۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: طی سالجاری با تلاش همه همکاران ۱۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه اضافه شد و۱۰هزار علمک گاز نیز نصب شد.

جمال نیکویی اضافه کرد: با توجه به عملکرد سالجاری هم اینک بیش از۲۰ هزار و۵۰۰ کیلومتر شبکه خط توزیع و تغذیه گاز در گیلان داریم و تعداد علمک های نصب شده به ۶۳۱ هزار مورد رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ۳۴ روستا در حال گازرسانی است و با توجه به مجوزهای گرفته شده ۱۲۰ روستا نیز سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند و فقط حدود۶۰ روستای بالای۲۰ خانوار که صعب العبور هستند تا پایان سال آینده فاقد گاز خواهند بود.