پیک کاسپین | رئیس کل دادگستری گلستان از تمرکز ویژه بر رصد هزینه های انتخاباتی کاندیداها در انتخابات پیش رو خبر داد.

پیک کاسپین | رئیس کل دادگستری گلستان از تمرکز ویژه بر رصد هزینه های انتخاباتی کاندیداها در انتخابات پیش رو خبر داد.

حیدر آسیابی در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در این انتخابات به صورت خاص در دستور کار قرار گرفته و بناست تکالیف و جرایمی که در راستای این قانون برای نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های ذیربط ایجاد شده است به طور جدی مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان به برگزاری نشست استانی با حضور همه ستادهای پیشگیری شهرستانی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: در این نشست هماهنگی بین ستادهای شهرستانی استان در موضوعات مربوط به پیشگیری، مقابله و نظارت برای پیشگیری از جرایم و تخلفات و فراهم کردن بستر برای انتخابات سالم را دنبال می‌کنیم.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: در مرحله پیش ثبت نام ۹۶۰ نفر در استان متقاضی شدند که مدارک این افراد از سوی سازمان ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم در حال بررسی است.

بهمنی نژاد افزود: از ۲۳ شهریور ماه برای متقاضیانی که توسط این ۶ دستگاه مدارک آنان تأیید شده باشد، از سوی وزارت کشور کد رهگیری ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضیانی که کد رهگیری دریافت می‌کنند برای ثبت نام اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۲۷ مهر به مدت یک هفته خواهد بود، مجوز دارند.