سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه ما باید به دور از سیاست‌زدگی، بحران‌سازی و بدور از دخالت غیرتخصصی فعالیت کنیم، گفت: تامین سلامت مردم باید مورد توجه جدی باشد و در هیچ شرایطی نباید به خطر بیافتد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه ما باید به دور از سیاست‌زدگی، بحران‌سازی و بدور از دخالت غیرتخصصی فعالیت کنیم، گفت: تامین سلامت مردم باید مورد توجه جدی باشد و در هیچ شرایطی نباید به خطر بیافتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حیدرعلی بالو روز سه‌شنبه در مراسم معارفه خود در سالن همایش بیمارستان الزهرا (س) رشت عنوان کرد: تامین سلامت مردم علاوه بر دانشگاه نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها دارد از این‌رو انتظار است آنها نیز در نقش خود برای سلامت مردم بیش از پیش حساس و دغدغه‌مند باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل آموزش و آموختن است، افزود: ما بعنوان مدیران این دانشگاه مسئولیت سنگینی در این ارتباط داریم تا فرهنگ انقلاب، عدالت محوری، ایثارگری، درستکاری و اخلاق مداری را بر دانشگاه حاکم کنیم.

بالو با بیان اینکه دانشگاه نیاز به قهرمان ندارد و همه ما عضو یک تیم هستیم، گفت: آنچه برای ما باید مهم باشد حفاظت از مسئولیتی است که عهده‌دار هستیم. اگر هر یک از ما درست عمل نکنیم، به همه آسیب می رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان بیان داشت: دانشگاه نیاز به همکاری دارد، ما وامدار مردم و خون شهیدان هستیم آنان قهرمانان واقعی جامعه هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان گیلان با شروع کرونا در سال ۹۸ در سنگر خدمت، مجاهدانه و ایثارگرانه حضور یافتند که از همه آنان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها در دستور کار این دانشگاه است، افزود: بخش خصوصی در این استان بسیار توانمند است و بار زیادی از سلامت مردم را به دوش می کشد، در مقابل بخش دولتی هر چند که به لحاظ نیروی انسانی متخصص بسیار غنی است اما به لحاظ ساختار فضای فیزیکی و تجهیزات مشکلاتی دارد.

افتتاح ۱۱۶ پروژه بهداشتی درمانی در گیلان

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان نیز در مراسم تکریم خود از افتتاح ۱۱۶ پروژه بهداشتی، درمانی، آموزش و تحقیقات و رفاهی با حدود ۸۰ هزار مترمربع زیربنا طی سه سال اخیر خبر داد.

دکتر ارسلان سالاری با تشریح سایر اقدامات انجام شده در دوره مسئولیت خود اظهار داشت: اجرای ۱۰۴ پروژه محرومیت زدایی و هفت پروژه درمانی از جمله بیمارستان جایگزین و دانشکده پزشکی در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به تجهیز و بهره‌برداری بیمارستان های جایگزین تالش و لنگرود با حدود ۶۰ میلیارد تومان طی این مدت افزود: توسعه و تجهیز اورژانس ۵۴ تخته بیمارستان با سه هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه ۶۰ میلیارد تومان و توسعه بخش اورژانس ۱۲ تخت فومن با ۴۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد تومان با کمک ارتش از دیگر اقدامات طی این مدت است.

وی گفت: افزودن ۲۰۰ تخت ویژه و ۷۰۰ تخت بستری بیمارستان ها طی این چند سال به تخت های موجود کشور، احداث و راه اندازی ۹ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با ارزش ۶۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات در این مدت است.

مراسم تکریم رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت برگزار شد.