پیک کاسپین| نماینده ولی فقیه گیلان با بیان اینکه مردم ولایی ایران همواره رهنمودهای امامین انقلاب را درک کرده اند، گفت: رمز ماندگاری انقلاب همین شناخت و بصیرت مردم بوده است.

پیک کاسپین| نماینده ولی فقیه گیلان با بیان اینکه مردم ولایی ایران همواره رهنمودهای امامین انقلاب را درک کرده اند، گفت: رمز ماندگاری انقلاب همین شناخت و بصیرت مردم بوده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) ویژه نیروهای مسلح استان گیلان اظهار کرد: حرکت و حیات سیاسی، اجتماعی و عبادی اهل‌بیت عصمت و طهارت همواره در امتداد حرکت انبیا الهی به ویژه پیامبر اسلام است.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی افزود: خدا را شاکریم که در طول ۴۴ سال گذشته، مردم انقلابی و ولایی و با بصیرت به راه انقلاب همواره برنامه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب را درک کردند و رمز ماندگاری انقلاب نیز همین شناخت و بصیرت مردم است.

امام جمعه رشت با اشاره به ۲ هدف اساسی انبیا الهی تصریح کرد: به همه انبیا الهی سفارش شد تا مردم را در این ۲ مسیر، یاری و تعلیم دهند مردم را برای بندگی خدا هدایت کنند و از پرستش و اطاعت از طاغوت بازدارند.

وی با بیان اینکه امروز نیز امام زمان (عج) اگرچه در ظاهر غایب هستند اما به طور مدام، جامعه بشری را هدایت و نظارت می‌کنند، افزود: بنده خدا شدن یک سری علل و عواملی را طلب می‌کند؛ اولین لازمه بندگی خدا، علم به توحید و شناخت آن است، اینکه انسان نسبت به جایگاه خدا در نظام هستی شناخت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان دومین لازمه بندگی را علم به ابزارها و لوازم توحید دانست و بیان کرد: از جمله لوازم توحید، تبعیت محض از ولی خدا است؛ اگر کسی تسلیم ولی خدا نباشد، توحید او نیز دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه رشت به آیات قرآن کریم درباره خداباوران مطیعِ ولی خدا اشاره کرد و افزود: طبق آیات قرآن کریم، کسی که از خدا و پیامبر اطاعت کند و از خدا پروا کند، رستگار خواهد شد.

وی با اشاره به جمله‌ای از رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) مبنی بر اینکه «امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند»، ادامه داد: امام حجت خداست و جامعه اسلامی و مردم مسلمان در صورتی به سعادت و قدرت می‌رسند که تسلیم محض ولی خدا باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به جهاد و ایستادگی ملت مسلمان ایران در راه اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: ملت مسلمانان ایران در طول تاریخ مانا خواهند بود زیرا این مردمان تسلیم امامین انقلاب بودند.

آیت‌الله فلاحتی هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق را مانع موحد شدن انسان دانست و بیان کرد: هواپرستی موجب انحراف جامعه و سلطه‌گری شیطان‌پرستان و جبهه کفر خواهد شد؛ حتی اگر بعضی مسئولان یک جامعه دارای صفاتی همچون قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی و… باشند آن جامعه دستخوش بحران‌ها و حوادث خواهد شد.

امام جمعه رشت یکی از دلایل ریزش بعضی انقلابیون را وجود جاه‌طلبی در لایه‌های زندگی آنان دانست و اضافه کرد: فتنه ۸۸ و فتنه‌های پس از آن نیز معلول نفاق بود تا جایی‌که نفاق در لایه‌های زندگی بعضی سیاسیون ورود پیدا کرد و باعث ایجاد آسیب شد.

امام جمعه رشت با اشاره به معنای طاغوت و طاغوت‌صفتان خاطرنشان کرد: هرکسی که از مسیر دین خدا، شریعت الهی، منطق و عقلانیت فاصله بگیرد و بر مردم ظلم کند، طاغوت است؛ ظلم کردن و حیف و میل کردن بیت‌المال نیز از نمادهای طاغوت است.

وی با تاکید بر اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) همه در مسیر مبارزه با طاغوت بودند تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز مسیر طاغوتی ۲۵۰۰ ساله را در ایران ساقط کرد.