ساحل خبر | استاندار مازندران تاکید کرد: شناسایی اراضی ملی مستعد کشت گیاهان دارویی در بخش بلده شهرستان نور ضروری است.

ساحل خبر | استاندار مازندران تاکید کرد: شناسایی اراضی ملی مستعد کشت گیاهان دارویی در بخش بلده شهرستان نور ضروری است.

سیدمحمود حسینی پور در جریان بازدید از کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی روستای نج بخش بلده شهرستان نور افزود : این منطقه از ظرفیت های ممتاز و منحصربفرد برای فعالیت های کشاورزی به ویژه تولید گیاهان دارویی برخوردار است که باید زیرساخت ها به منظور بهبود فضای کسب و کار و اشتغال روستاییان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی دارای خواص دارویی، صنعتی و خوراکی در کشور داریم که بیشترین این گونه ها در مازندران تولید و برداشت می شود.
استاندار مازندران تاکید کرد : نباید چوب لای چرخ تولید کنندگان گذاشت و با بهره گیری از همه توان از آنان حمایت کرد.
استاندار مازندران از خدمات این کارگاه تولیدی قدردانی کرد و اظهارداشت : این واحد تولیدی مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی، زمین و روند پیچیده کاغذبازی برای توسعه و مجوز دارد که باید این چالش ها بر سر راه این کارآفرین بر طرف شود.

حسینی پور فزود : بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به دنبال نامه نگاری با مسوولان نهادهای انقلابی باید پای کار بیایند و از این مجموعه تولیدی حمایت کنند و یکی از مصوبه های بازدید از این واحد تولیدی باید همین موضوع باشد.
بیشتر بخوانید

مقام عالی دولت در مازندران ابراز امیدواری کرد با حمایت های مالی و همراهی فرماندار، بخشدار و سایر مسوولان مرتبط این شهرستان از این کارآفرین به گونه ای برنامه ریزی شود تا بتواند جوانان جویای کار دیگر روستاهای اطراف هم به کار گیرد.
تولیدکننده گیاهان دارویی روستا نج بخش بلده نور گفت: به عنوان تسهیلگر و کارآفرین نمونه استانی این افتخار را دارم دست کم ۱۵ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت شوند.
پروین یزدانی افزود : برای توسعه فضای کار آفرینی به دنبال صدور مجوز صنعتی تجمیعی هستیم که متاسفانه به خاطر کمبود زمین با مشکل مواجه هستیم.
این کارآفرین بخش بلده که در زمینه تولید زعفران، قارچ، ماهی قزل آلا، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، عرقی جات گیاهی، روغن کشی، باغداری، صیفی جات و سبزیجات در فضای گلخانه ای فعالیت دارد، ادامه داد : هم اینک در فضای ۲ هکتار بیش از ۵۰ گونه گیاه دارویی کشت می شود که کمبود زمین دارم.
یزدانی بیان داشت؛ بنیاد برکت بنا بود حدود ۱۵۰ میلیون تسهیلات برای توسعه کار اختصاص دهد که حدود ۸۰ میلیون تومان اختصاص داد.
در پایان استاندار مازندران به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسوولان مربوط توصیه و تاکید کرد نهایت همکاری را با این کارآفرین بخش بلده داشته باشند.

استاندار مازندران: توسعه ‌کشت گیاهان دارویی در بخش بلده شهرستان نور ضروری است

استاندار مازندران را در این سفر شهرستانی شماری از مدیران کل استانی و فرماندار و روسای ادارات شهرستان نور همراهی می کنند.

بخش بلده نور دارای یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی، دست کم هفت هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰ هزار نفر جمعیت متغیر دارد.
مسافت این بخش کوهستانی تا شهر نور حدود ۱۳۰ کیلومتر است.