پیک کاسپین | نماینده مردم چالوس در مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم از تیم اقتصادی دولت خواست تا طرحی نو در اندازد.

پیک کاسپین | نماینده مردم چالوس در مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم از تیم اقتصادی دولت خواست تا طرحی نو در اندازد.

محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به تیم اقتصادی دولت گفت: مدت هاست تعادل میان دخل و خرج مردم برهم خورده است، لذا بر تیم اقتصادی دولت واجب است با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه طرحی نو دراندازند و جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی را بگیرند و نگذارند مردم بیش از این آسیب ببنند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: تثبیت وضعیت شغلی معلمان، خریدخدمتی ها، حق التدریسی ها، قراردادی ها و پیش دبستانی ها مهمترین مطالبات این عزیزان است، لذا وزیر باید به این همه بی سروسامانی در وضعیت شغلی آنها خاتمه دهد.

وی همچنین در تذکری دیگری به وزیر آموزش و پرورش افزود: تنها در حوزه انتخابیه اینجانب حدود ۶ هزار معلم کم داریم که به صورت حق التدریس پوشش داده می شوند و بعضا بین دانش آموز و معلم نزدیک به ۴ و نیم دهه اختلاف سنی وجود دارد که براساس قوانین بین المللی به شدت بر کیفیت کار لطمه می زند.

این نماینده مردم مطرح کرد: انتقال معلمان استخدامی حوزه انتخابیه و غرب استان مازندران به شهرهای دیگر علی رغم تعهد ۵ تا ۱۰ ساله آنها صورت می گیرد و متاسفانه این افراد در سال اول خدمت خود منطقه را با دخالت مدیران ارشد استان ترک می کنند، لذا شایسته است سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی وارد عمل شده و به موضوع انتقال بی رویه مستخدمان دولت در غرب استان به شرق استان خاتمه دهند.

وی در تذکر دیگری به دولت و مجلس تصریح کرد: باید طبق قانون برنامه توسعه باید برای یک بار به دغدغه بازنشستگان خاتمه داد و موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار گیرد.

محسنی بندپی همچنین با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آقای وزیر؛ برای با بیمه رانندگان به ویژه رانندگان تاکسی و قالیبافان و فعالان عرصه صنایع دستی که به شدت مورد اعتراض این عزیزان است، فکری کنید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تذکر به تیم علمی دولت اظهار کرد: دولت باید در مورد خروج نخبگان که به کشور و نیروی انسانی آسیب بسیاری وارد می کند، ورود کرده و این موضوع را مورد توجه ویژه قرار دهد.